Spacerkiem po zdrowie

Wymyślili go Finowie w XX wieku, stąd nazwa nordic walking, czyli nordycki spacer.

Początkowo był przeznaczony dla biegaczy narciarskich, którzy w ten sposób pracowali nad swoją kondycją, kiedy nie było śniegu. Dzisiaj właściwie w każdym miejscu można spotkać osoby maszerujące z kijkami. Uprawianie nordic walking przynosi same korzyści. Nie tylko ułatwia szybki spacer, wzmacnia ramiona, a także odciąż stawy. To idealne rozwiązanie dla osób w każdym wieku, także starszym. Jest też efektywniejsze o 40-50 procent od zwykłej przechadzki! Zmęczenie, jakie odczuwa się po przejściu 5 km z kijkami, można porównać do 2,5 kilometrowego spaceru. Warto dodać, że uprawianie nordic walking wzmacnia kości oraz zapobiega osteoporozie, a przy tym zmniejsza poziom stresu i poprawia koncentrację. Długo jeszcze można wymieniać pozytywne walory chodzenia z kijkami. Nie skorzystasz jednak z tych licznych dobrodziejstw, jeśli nie zrobisz pierwszego kroku. Wybierz się więc szybko do sklepu sportowego i w drogę!

 

Sztuczna trawa na boiska sportowe - w Warszawie - www.wykladzinyotwock.pl

 

źródło: materiały prasowe tygodnik Tele-tydzień